Dela sidan:

En man kliver ut från sitt kontorsfönster och hoppar ned. Han landar i en 15 meter hög cocosboll. En dammsugare som ska begravas. Den ljuvliga återföreningen mellan en man och hans chokladboll. Att försöka förklara Delicatos nya reklamfilmer med ord blir bara...löjligt.

Det nya konceptet går under den kärnfulla pay-offen "Javisst!". Byrån som ligger bakom är DDB Stockholm, som vann uppdraget i fjol. Delicato har tidigare vunnit flertalet reklampriset tillsammans med den förra byrån INGO. 
– Delicato är ju ett väldigt älskat varumärke, både när det kommer till produkterna och reklamen. Vi har utgått från den här sympatiska frihetskänslan Delicato redan står för, men försöker nu att lyfta produkterna på ett lite annat sätt, säger Frida Siversen Ljung, copywriter på DDB, i en kommentar.

Filmerna, som är Delicatos första är producerade tillsammans med Camp David med regi av Robert Jitzmark och kommer att synas på bio, Youtube och sociala medier.
– Kondisbitar idag har väl ingen superstatus, men om man tittar på dem är de faktiskt mycket snygga. Och tar man dem från kakfatet till nya oväntade kontexter kan de nästan bli lite ikoniska. Gör man dem dessutom alldeles för stora skapas också en slags bra och god syntax error i hjärnan, säger Frida Siversen Ljung. 

Arbetsgrupp:
Producent: Per Welén
Projektledare: Sofia Björkman
Produktionsledare: Katarina Bäcklund
Copywriter: Frida Siversen Ljung
Art Director: Viktor Arve
Creative Director: Olle Langseth
Designer: Elin Jansson



Dela sidan: