Dela sidan:

I förra veckan berättade Resumé att Tele2 väljer Åkestam Holst som ny byrå, och att den långvariga reklamfiguren Fåret Frank läggs till handlingarna

Det nya byråsamarbetet har ännu inte hunnit resultera i kommunikation. Därför har Tele2:s pr-byrå Edelman Deportivo och designbyrån Kurppa Hosk anlitats för att göra kampanjen som startar den här veckan. I reklamfilmen är det ingen mindre än skådespelaren Joel Kinnaman som lånar ut sin röst.

Tidigare har Tele2 främst konkurrerat med låga priser. Nu är det istället generös surf som står i centrum när operatören marknadsför sig. Till stöd använder de sig av en Sifo-underöskning som visar att närmare 6 av 10 (56 procent) svenskar upplever att de inte utnyttjar internets alla möjligheter, och fler än 8 av 10 surfar på samma sajter och använder samma appar.
– Vi väljer att hylla det uppkopplade livet och allt vad det har att erbjuda. Vi anpassar våra erbjudanden efter den föränderliga värld vi lever i och det speglar nu också de produkter och tjänster som möjliggör mer uppkoppling. Vi tycker att det är dags att bejaka internets och uppkopplingens alla möjligheter och ta för oss ännu mer av det som finns att göra och uppleva därute, säger Tele2 Sveriges vd Samuel Skott i en kommentar.



Dela sidan: