Dela sidan:

Med den nya verksamheten vill Devi Brunson bygga ett internationellt nätverk av "tänkare och görare" som skapar projekt som bygger broar mellan kultur, näringsliv och samhälle, reklam, pr och digitalt samt kund och byrå. På sikt är målet att skapa en större bredd av marknadsföringskunniga, bland annat genom att knyta till sig praktikanter som annars inte har chansen att ta sig in i kommunikationsbranschen.

– Tanken är att kunna ge dessa praktikanter arbetslivserfarenhet och case för att kunna ge dem en ingång till reklam och pr. Som ett Stockholm Open men i mycket mindre format, säger Devi Brunson.

Hon har jobbat på Prime i två omgångar. Första vändan var mellan 2009 och 2012, sedan gick hon tillbaka till byrån 2014 efter en sejour som digitalchef på H&M-ägda Cheap Monday. På pr-byrån har hon gått från att vara kreatör till att bli kreativt ansvarig för konton som McDonald's, Länsstyrelsen i Stockholm, ECPAT Sweden och Yennenga Progress. Dessutom har hon engagerat sig i en rad projekt på sidan av anställningen, bland annat har hon byggt trygghetsorganisationen Nattskiftets kommunikationsstrategi.

Devi Brunson lämnar sin heltidsanställning men kommer att fortsätta jobba för Prime genom ett samarbetsavtal. Att hon nu lämnar byrån beror bland annat på propåer från den kulturella sektorn, som inte gick att genomföra inom ramen för Prime.

– Det nya äventyret är pirrigt, men på ett bra sätt. Jag är ju van med att utforska nya vägar, i synnerhet då jag mer eller mindre fått varit med på Prime och United Minds kreativa resa sedan 2009 – då som första nyexade reklamelev som anställdes av Prime och kanske den första nykläckta från reklamlinjen på Berghs som började på en på den tiden främst renodlad pr-byrå. Det är kanske det jag gillar mest med Prime, att de verkligen vågar att testa nya grejer. Så då vågar jag också, säger hon.

Har du fått in några kunder till Studio Good Stuff, i så fall vilka?
– Studion är precis i uppstartsfas och jag är i nämen-hej-låt-oss-ta-en-fika-och-se-om-vi-kan-göra-bra-grejer-tillsammans-läge, men min agent, Mona Cohen, grundare av talangagenturen Cohen+Co, har redan fixat första uppdraget! Jag nyper mig själv för att det är en så himla drömmig kund, en stor kulturell institution, och ett så himlans drömmigt uppdrag som går helt i linje med vad Studio Good Stuff har som mål – att bygga broar mellan kulturen och kapitalet genom kreativitet. Mona och jag tror på kvalitet och inte kvantitet, så vi fokuserar främst på denna kund just nu – uppdraget i sig är omfattande och jag vill verkligen göra så bra grejer som möjligt.



Dela sidan: