Dela sidan:

Svenska Spels upphandling av kommunikationstjänster gäller följande sex anbudsområden:

  • Strategisk och kreativ byrå Turspel (Lotto, Triss, Eurojackpot samt Keno). 

  • Strategisk och kreativ byrå Modervarumärket (Svenska Spel, Vegas och Casino Cosmopol). 

  • Strategisk och kreativ byrå Sport- och Nätspel (Oddset, Stryktipset, Europatipset, Topptipset, Måltipset, Poker Online och Bingo). 

  • Marknads-PR för Modervarumärket, Turspel, Sportspel, Nätspel och Casino Cosmopol

  • Designbyrå

  • Kommunikationsstöd inom Public Affairs och Corporate Communication

    Nuvarande avtalsparter är DDB, King, Jung och Animal.

– Den svenska spelmarknaden står inför en omreglering och en spännande framtid väntar Svenska Spel. Vi har över 4,3 miljoner kunder, en portfölj av mycket starka varumärken samt en unik position genom vår sponsring. Vi är mycket nöjda med våra nuvarande byråer och hoppas att byråsverige vill fortsätta bidra till Svenska Spels arbete med att forma den nya spelmarknaden, säger Marie Avander, tillförordnad Kommunikationsdirektör på Svenska Spel i ett uttalande.

Svenska Spel lyder under LOU (Lagen om offentlig upphandling) och de nuvarande avtalen löper ut 2017. 



Dela sidan: