Dela sidan:

I de första filmerna får tittarna följa karaktären ”Johan” som ska flytta till storstaden för livet som modell. Mamman tycker att det är kul att han tar chansen. Pappan är mer skeptisk och orolig. I den andra filmen ser vi honom titta efter sin son som går i väg med packad väska medan pappan tecknar försäkring på försäkring.

Bakom det nya reklamkonceptet ligger Honesty och med filmerna blir Länsförsäkringar den första aktören i segmentet som skapar ett serieformat. Insikten bygger på att försäkringar är en lågintresseprodukt med allt högre krav på spontan erinran.

I det nya koncpetet har underhållningsvärdet varit centralt för att bygga emotionellt värde.

Målsättningen har varit att skapa en reklamvärld som människor tycker om och gärna vill se igen, frivilligt. Det nya reklamkonceptet är ett långsiktigt serieformat där huvudkaraktären “Snygg-Johan” flyttar från föräldrarna på landsbygden in till storstaden för att pröva lyckan som modell. 

Tittarna kommer att kunna följa Johan och de olika situationer som uppstår kring honom i hans vardag. Historien berättas ur målgruppens perspektiv och innehåller olika karaktärer och miljöer som speglar Länsförsäkringars mångfacetterade målgrupp.



Dela sidan: