Dela sidan:

Johannes Gustavsson har idag byggt upp en följarskara på 40 000 i sociala medier, varav 26 000 finns på Instagram. Han driver även podcasten ”Ännu en podd” och är redaktör för Youtube-tidningen ”Oh my vlog” tillsammans med Youtube-profilen Manfred Erlandsson.

Nu rekryterar Miltton Labs 19-åringen till rollen som specialist i sociala medier.

– Johannes är ett underbarn på sociala medier. Det som skiljer honom från många andra i hans generation är att han både är en briljant utförare, och kan förklara sina hemligheter för andra, säger Martin Borgs, innovationschef på Miltton Labs.

LÄS MER: Miltton Labs utvecklare startar eget techbolag

Johannes Gustavsson:

– Jag har spenderat en stor del av min ungdom med mobilen i näven och kompisar som idag är några av landets mest inflytelserika influencers. Det har gett mig en djup förståelse för sociala medier, och chansen att jobba med dem på olika sätt. Det ska bli kul att jacka in i Miltton Labs team och hjälpa andra att nå ut, säger han.

Miltton Labs grundades av Fredrik Andersson, Martin Borgs and André Assarsson i juni 2015. Bolaget har idag sju anställda.



Dela sidan: