Dela sidan:

Uppdraget för Electrolux har de senaste åren legat hos Volontaire och tidigare även hos DDB. Efter sommaren avslutades pitchen av en ny leadbyrå och valet föll på Pool som får hand om varumärkesbyggandet i hela Norden. Uppdraget omfattar även varumärket AEG och Electrolux Home med 50 butiker.

– De har en arbetsprocess som passar oss och vi har en samsyn kring vad och hur vi ska göra för att bygga varumärket i Norden. Dessutom har Pool sitt ursprung från det digitala vilket var en väldigt viktig faktor i valet av byrå, säger Linda Tylestedt, kampanjchef på Electrolux Norden, i en kommentar.

LÄS MER: Electrolux prank på Johanna: Möblerade kemtvätten exakt som hennes hem

De första kampanjerna kommer rullas ut på marknaden efter årsskiftet.

– Det är en spännande marknad där vi måste ta för oss mer och skapa upplevelser istället för att fokusera på prispress. Electrolux utmanar konventioner med finurliga lösningar och har mod att prova nya vägar, säger Johanna Bergbom, projektledare på Pool.

Pool hade under 2015 en omsättning på 27,8 (34,1) miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på 4,3 (3,5) miljoner kronor. Byrån har 15 anställda och arbetar med kunder som Gröna Lund, KLM och Com Hem.



Dela sidan: