Med kampanjen vill Ikea göra relationsproblem till "relationslösningar". Den som till exempel googlar "Svårt att väcka tonåring" blir erbjuden en borrmaskin med samma namn.

Relationssökningarna leder in på en sajt som är identisk med ikea.se, men i stället för den vanliga sajten finns alltså de omdöpta produkterna.

Kampanjen är en del av Ikeas nya koncept "Där livet händer" som ska dramatisera tillvaron i människors vardag. Tidigare i höst släppte Ikea, som tagit fram konceptet tillsammans med Åkestam Holst, de första filmerna på temat. Nu kommer alltså fortsättningen, där fokus flyttats till livet på internet.

Här är några av de sökningar man kan göra:

  • Min sambo snarkar
  • Min man somnar i soffan
  • Hon vill inte kramas
  • Min syster tar mina saker
  • Min son spelar för mycket
  • Hitta tillbaka till varandra
  • Svårt väcka tonåring
  • Hur man övertalar sina föräldrar
  • Fått bonusbarn på köpet
  • För mycket skärmtid
  • Varför kan män inte öppna sig

Arbetsgrupp:
Kund: IKEA
Carin Jacobsson, projektledare. Maria Granath, ansvarig för extern kommunikation
Byrå: Åkestam Holst
Caroline Andersson Art Director 
Copywriter Felicia Jensen
Creative director Magnus Jakobsson
Digital producent Alex Picha
Planner Karl Andersson
Projektledare Kjell Månsson
Produktionsledare Mimmi Morén
Digital strateg Anna Lundeborg
Webbutvecklare Kalle Peterz