Dela sidan:

Vinnarna i den årliga galan London International Awards har tillkännagivits. För Sveriges del blev det en rejäl utdelning. En "Grand LIA", åtta guld, sju silver och åtta brons i olika kategorier gick till Sverige.

Sveriges Grand LIA gick till Forsman & Bodenfors för Volvo-kampanjen 'Look who's driving', i kategorin tv/film/onlinefilm.

Stephan Vogel, som är Chief Creative Officer på Ogilvy & Mather Advertising Germany och är juryordförande för kategorin som F&B vann, menar att Göteborgsbyråns filmer är så underhållande att de blivit en del av populärkulturen.

– Det är tråkiga business-to-business-grejer som framställs på ett väldigt lekfullt och underhållande sätt, säger Vogel i en kommentar till priset.

Look Who's Driving:


De svenska företagen som belönades var:

ACNE
Åkestam Holst
CP+B
Forsman & Bodenfors (Elva statyetter)
INGO (Sju statyetter)
NINE
Prime (Två statyetter)



Dela sidan: