Dela sidan:

På fredagseftermiddagen avgjordes 100-Wattaren på Rival i Stockholm. I tävlingen som belönar den mest effektiva kommunikationen under året blev Ingo den största vinnaren med sina 350 watt. Vinsterna fick de för Svenska Turistföreningens "The Swedish Number" och för kunden Lidl.

På andraplats kommer Forsman & Bodenfors som fått ihop 275 watt. Garbergs tar hem tredjeplatsen med sina 150 watt.

Mest prisade annonsörerna är Svenska Turistföreningen som fått 300 watt, följt av Atlas Copco Underground Rock Excaviation division som fått 150 watt.

Byråtoppen:
Ingo: 350 Watt
Forsman & Bodenfors: 275 Watt
Garbergs: 150 Watt
Graviz: 150 Watt
M&C Saatchi: 125 Watt
Abby Priest: 100 Watt
Happy F&B: 100 Watt
Wenderfalck: 100 Watt
Bold: 100 Watt
King: 100 Watt
River: 75 Watt
ANR BBDO: 75 Watt
BerntzonBylynd: 75 Watt
Edelman Deportivo: 75 Watt
Holy: 75 Watt
Klirr Stockholm: 75 Watt
Identity Works: 75 Watt
Åkestam Holst: 75 Watt
Ehrenstråhle DDB: 50 Watt
Dear Friends: 50 Watt
Gullers Grupp: 50 Watt
FamiljenPangea: 50 Watt
Kärnhuset: 50 Watt
Lundberg&Co: 50 Watt

Lista - här är alla vinnare
(Klicka på kategorierna för att läsa mer om vinnarna)

Företag
100w: Adobe Stock Apparel, Adobe Nordic/Abby Priest
75w: Simba S7 Trick Shot - Experience Game Changing Precision, Atlas Copco Underground Rock Excavation division/Graviz
50w: Personliga rådgivare, Telia/Ehrenstråhle DDB

Företag - Strategisk design
100w: Varumärke och identitet för Orio, Orio/Happy F&B
75w: Stora Enso Recreate Packaging 2016, Stora Enso/River/Bea Szenfeld

Internationellt – Singel
100w: The Swedish Number, Svenska Turistföreningen/INGO
75w: Next Stop New York, Norwegian/M&C Saatchi
50w: Child 4 Child, Barncancerfonden för CCI/Garbergs

Internationellt – Kampanj
100w: The Swedish Number, Svenska Turistföreningen/INGO
75w: Simba S7 Trick Shot - Experience Game Changing Precision, Atlas Copco Underground Rock Excavation division/Graviz
50w: Marriage Market, SK-II/Forsman & Bodenfors

Ideellt – Singel
100w: All i Want For Christmas is a Goat, ActionAid/Wenderfalck
75w: Business Like a Swede, TCO/ANR BBDO
50w: 5 minuter i hemlöshet, Göteborgs Kyrkliga Stadsmission/Dear Friends

Ideellt - Kampanj
100w: Stockholm har blivit kallt, Stockholms Stadsmission/Garbergs
75w: Gula Båtarna, Gula Båtarna/BerntzonBylund
50w: Jag är lärare, Södertörns högskola/Gullers Grupp

Årets Nytänk
100w: The Swedish Number, Svenska Turistföreningen/INGO
75w: Give a Beep, Hövding/Edelman Deportivo
50w: The Train Brain Project, Stockholmståg/Kärnhuset

Konsument – Singel
100w: Recept för låga priser, ICA/King
75w: #MinCrush, Spendrups/Loka/HOLY
50w: World's Smartest Dorm Room, Örebro universitet/FamiljenPangea

Konsument - Kampanj
100w: Experten, Systembolaget/Forsman & Bodenfors
75w: Marabou Chokladhus, Mondelez Sverige AB/Klirr Stockholm AB
50w: Introduktionen av Carlsberg Hof Organic, Carlsberg Sverige AB/M&C Saatchi

Konsument - Strategisk design
100w: SAS - Ny visuell identitet, SAS/Bold
75w: Från präktiga produkter till ett modernt hälsovarumärke, Risenta AB/Identity Works
50w: SIA Dessertglass, SIA Glass/Lundberg&Co

Långsiktigt
100w: Karims kiosk, Comviq/Forsman & Bodenfors
75w: Vad behöver du idag? Pressbyrån/Åkestam Holst
50w: Lidl, Lidl/INGO



Dela sidan: