Dela sidan:

Under Cannes Lions i somras blev "The Swedish Number" den mest prisade svenska kampanjen. Byrån Ingo kammade hem 1 Grand Prix, 1 titan, 4 guld, 9 silver och 5 brons för Svenska Turistföreningens kampanj och för Ingo.

Men kampanjen har inte bara kammat hem fina priser – utan också nått till statsministrar och presidenter. Stefan Löfven svarade på numret, vars syfte var att marknadsföra Sverige genom att de svenskar som ville fick svara på samtal från länder i hela världen. Barack Obama  nämnde numret i ett tal.

Och nu visar vinsten i 100-Wattaren än en gång att The Swedish Number gjorde sitt jobb.

Motiveringen lyder:
"Att tala är silver – men i detta fall är det guld. Speciellt när man genom ett kreativt genidrag får självaste statsministern att lufta luren. Ljudvågorna har farit jorden runt och gett en effekt som har nått över alla ställda mål. Grattis "The Swedish Number"!"

Andra prisade i kategorin:
75 Watt: Next Stop New York, Norwegian/M&C Saatchi
50 Watt: Child 4 Child, Barncancerfonden för CCI/Garbergs



Dela sidan: