Dela sidan:

Volvo Trucks "Live test series" är en av de senaste årens mest hyllade kampanjer. Allra mest känd är förstås filmen "Epic split" där Jean Claude van Damme går ner i split mellan två backande lastbilar. Byrån som ligger bakom idéerna och utförande är Forsman & Bodenfors. 

Efter en stunds tystnad har Volvo Trucks återigen släppt en ny film på samma tema som tidigare. På bara två dagar har den över 700 000 strömstarter på Youtube. I filmen "The flying passenger" ser vi hur det gick till när den professionella skärmflygaren Guillaume Galvani manövrerar genom luften fastspänd bakom Volvos lastbil. 

Syftet med filmen är att visa kapaciteten i Volvo Trucks motor och drivlina, vilken gör att man kan behålla farten och samtidigt hålla nere bränsleförbrukningen. Se den här nedan.

Arbetsgrupp
Client: Volvo Trucks
Product: Volvo FH, Longhaul truck
Title: Volvo Trucks – Flying Passenger (Live Test)
Advertiser Supervisor: Ingela Nordenhav, Global Marketing & Communications Director
Advertiser Content Manager: Ida Mattsson
Agency: Forsman & Bodenfors
Senior Account Director: Olle Victorin
Account Director: Cilla Pegelow
Account Manager: Anneli Kjellander
Art Director: Sophia Lindholm, Kim Cramer, Anders Eklind
Copywriter: Björn Engström
Designer: Jerry Wass
Planner: Tobias Nordström
Agency Producer, Film: Jens Odelbring
Agency Producer, Digital: Peter Gaudiano
Production company: Academy
Producer: Cathy Green
Executive Producer: Simon Cooper
Postproduction: ETC London
Stills Photographer: Robin Aron Olsson
Media Partner: Be On
Director: Nabil Elderkin
Music: Daniel Heath
Music Supervisor: Jenny Ring
Editor: Damion Clayton
Postproduction Sweden: Chimney
Post Producer: Louise Ahrén
Sound: Frippe Jonsäter



Dela sidan: