Dela sidan:

Tidigare har KIA-index, som ägs av Sveriges Annonsörer, haft två instanser för beslut. En regel- och en huvudmannagrupp. Till nästa år slås dessa två grupper ihop till ett gemensamt expertteam. 
– Jag är otroligt glad att så många har hört av sig och visat sitt intresse för att vara med och utveckla KIA-index. Vi har lyckats hitta en bra mix av medier, reklam- och medieföretag samt annonsörer som kompletterar varandra och tillsammans bildar en riktigt spetsig grupp som ska vara med och bidra i arbetet att utveckla vår gemensamma digitala valuta framåt, säger Peter Mackhé, chef för Sveriges Annonsörers KIA-index, i en kommentar.

En av de som ingår sedan tidigare är Nils Andersson Wimby, byråchef på Isobar. 
– Jag tror det är viktigt att titta på slutanvändarna, främst annonsörerna i Sverige, och titta på vilka behov de har av mer information och data. Bland annat tror jag mer insikter kring målgrupper på olika sajter och även överlappning mellan plattformar vore intressant.

Personerna som ingår i KIA-index expertteam:
• Antoaneta Nikolaeva, Aftonbladet
• Axel Birgerstam, Scream
• Carl Grape, Bonnier Tidskrifter
• Dennis Stenberg, Eniro
• Emanuel Andersson, Burt
• Johan Rikner, Newsner
• John Severinson, Egmont Publishing AB
• Jonas Linnér, Mediekompaniet
• Klara Grivans, Aller Media
• Martin Hanner, Lantmännen
• Mattias Lundell, Expressen
• Mikael Samuelsson, Metro
• Nils Andersson Wimby, Isobar
• Patrik Skogsfors, Vizeum Sweden
• Per Ekfeldt, PHD
• Petter Mååg, VW
• Roja Shams, PAF
• Sanna Söderström, IUM
• Silvia Barklund, SPP
• Staffan Söderlund, Nyheter24
• Terry Potter, Bonnier Business Media
• Tobias Lindberg, TU
• Öjje Holt, Tailsweep
• Peter Mackhé, KIA-index



Dela sidan: