Dela sidan:

Pappersupplagorna faller. De som fortfarande köper kvällstidningar i butik är i regel 50+, vilket Aftonbladet har dragit konsekvenser av. När Martin Wåhlstedt nu blir ny printchef säger han att tidningens profil blivit tydligare det senaste året.
– Förhoppningsvis har du redan märkt det med vårt fokus på de lite mognare läsarna, säger han till bloggen Aftonbladet Inifrån appropå vilken skillnad läsarna kommer att märka med honom vid rodret. 
– Vi vet idag vilka våra läsare är genom ett mycket bra målgruppsarbete. Genom relevant journalistik riktad till dem hoppas vi att de ska köpa oss oftare.

Redaktionellt innebär det tydligare satsningar på ämnen som privatekonomi, nöje och hälsa.

Det var redan 2015 som han blev printchef med särskilt ansvar för huvudtidningen. Nu meddelar Aftonbladet att Martin Wåhlstedt blir den som håller i rodret för papperstidningen – både redaktionellt och kommersiellt.
– Den kära papperstidningen är viktigare än någonsin just nu för hela affären Aftonbladet. Vi har lyckats leverera hittills och det kommer vi att göra under lång tid framöver också. Att vara chef över alla begåvade medarbetare är ett rent nöje. 

Nicke Franchell blir printredaktör med ansvar för huvudtidningen, Michael Fristedt fortsätter som affärschef och Erika Scott har som tidigare hand om feature.



Dela sidan: