Dela sidan:

Stendahls ligger bakom kampanjen "För alla" för Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän.

– Många unga känner oro inför framtiden. Tillsammans måste vi få dem att tro på sig själva och övervinna sina rädslor. Vi måste helt enkelt stötta alla som en dag ska ta över världen!", säger Helena Wallskog, chef marknadskommunikation på Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän i ett pressmeddelande.

Länsförsäkringar bedriver sedan länge ett omfattande hållbarhetsarbete i Göteborg och Bohuslän. Arbetet består av en flera insatser för barn och ungdomar i olika åldrar med fokus att få de unga att övervinna sina rädslor och ge en ökad tro på sig själva.

– Kampanjlåten Goliat av artisten Laleh förmedlar den positiva energi och framtidstro som vi vill att dagens unga ska känna, säger Helena Wallskog i en kommentar. 

Tillsammans med bland annat Läxhjälpen, Bris och Friends driver Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän flera projekt med mål att alla unga ska få stöd nog att klara sina betyg, motverka mobbing, utanförskap och skapa en tryggare vardag för barn och ungdomar – både i och utanför skolan.

– En rikstäckande webbundersökning som vi precis genomfört visar att så många som 35% saknar någon som stöttar dom i skolarbetet och nästan en tredjedel tror inte att dom kommer uppnå sina drömmar och bli vad de vill i livet. Det är skrämmande siffror, avslutar Helena Wallskog.

Kampanjen lanseras under vecka 50 och innehåller bland annat stortavlor, print, webb, digital pr, tv och bio.

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän har tidigare vunnit priser och varit flerfaldigt nominerade i tävlingar för det digitala verktyget Fulfiltret – världens första app mot näthat som lanserades under 2015.



Dela sidan: