Dela sidan:

Systembolaget vill, till skillnad mot vanliga butiker, inte kränga för mycket av sina varor. Inför jul återkommer därför den amerikanske "detaljhandelsexperten" i en ny reklamfilm. Denna gång har vi förflyttats till USA, där han försöker förklara för några butiksanställda hur de ska sälja mer med hjälp av rabatterade erbjudanden. Fokus ligger på passivt drickande, det vill säga att alkohol även påverkar omgivningen.

– Vi vill påminna om att alkohol inte enbart påverkar den som dricker för mycket - även familj, vänner, kollegor m.fl, och samhället i stort påverkas. Men genom att det enbart är Systembolaget som får sälja alkohol, bidrar det till att vi i Sverige dricker mindre. Det gör i sin tur att färre far illa jämfört med om alkohol skulle säljas i vanliga mataffärer, säger Kerstin Wallentin, kommuniktionschef på Systembolaget, i ett pressmeddelande. 

Filmen är skapad av Forsman & Bodenfors i samarbete med Esteban. Se den här:



Dela sidan: