Dela sidan:

När Filip Hammar och Fredrik Wikingsson för en dryg vecka sedan annonserade om att de auktionerar ut sig själva för en reklamfilm till förmån för Musikhjälpen såg marknadschefen Markus Thunholm sin chans. Utropspriset en miljon kronor avskräckte inte – Casumo skulle bara vinna.

Under söndagen stod det klart att humorduons reklamfilmsauktion innebar ett rekord för Musikhjälpen. Casumo, som är baserade på Malta, vann auktionen med en prislapp på 3,4 miljoner kronor.

– Vi vill satsa välgörenhetsprojekt i våra marknadsföringsaktiviteter. Det här blir ett första steg och Filip och Fredrik är helt rätt partner. Vi har inte inlett dialogen än, men vi ser fram emot att börja jobba. Vi vill lägga mer pengar på välgörande ändamål eftersom det är viktigt för oss och det känns både rätt och relevant att göra det tillsammans med dem, säger Markus Thunholm till Resumé.

Vilka typer av syften vill ni driva som företag?
– Vi är precis i inledningen av det här även om vi har pratat om att prata om annat än våra produkter i flera år. Sedan dök den här möjligheten upp. Det kändes självklart. Men vi tar gärna det här första steget tillsammans med Filip och Fredrik.

Håller ni med Filip och Fredrik om att det är en ganska låg kostnad om man ser till hur reklamfilmsbudgetar brukar se ut?
– Vi har aldrig tittat på vårt bud i relation till vad kostnaden för marknadsföring brukar vara. Det är snarare en fråga om att ta vår marknadsföring i en annan riktning med fler CSR-initiativ.

Varför passar Filip och Fredrik så bra för den här typen av aktivitet?
– De har sunda värderingar och hög trovärdighet i de här frågorna hos svenska folket. Jag har en del idéer som jag ska ta med dem när vi träffas. Jag tror de kommer att få bra effekt,

 



Dela sidan: