Dela sidan:

Uppdraget inkluderar Metromode.se, dess bloggprofiler samt Metro Modes magasin.

Daniel Eriksson som tidigare var försäljningschef hos Metro, kommer att driva försäljningen, men nu i ny regi som vd och delägare för P-Agency på uppdrag av Metro Mode.

 Den här satsningen känns helt rätt för oss i den utvecklingsfas vi befinner oss i. Metro Mode växer och vi behöver stärka upp med spjutspetskompetens inom framförallt influence marketing men även för större kreativa helhetskoncept. Vi ser fram emot att tillsammans med Daniel och P-Agency skapa exakt det erbjudande som annonsörer och stora varumärken behöver för att lyckas med sina målsättningar. De kommer in med stor energi och många nya idéer, säger Kia Agerhem, Affärsområdeschef på Metro Mode i ett pressmeddelande.

P-Agency har sitt säte i Stockholm och arbetar bland annat med celebrity endorsements, kreativt sälj, varumärkessamarbeten och representerar idag ett hundratal klienter som artister, skådespelare, idrottare samt kockar. Både nationellt och internationellt.

- Vi vill stärka Metro Modes position på marknaden ytterligare. Vår erfarenhet inom kreativ försäljning, sponsorskap och arbetet med ambassadörer går hand i hand med var vi befinner oss just nu och är på väg, säger Daniel Eriksson VD på P-Agency.



Dela sidan: