Dela sidan:

Streamad content, och då i synnerhet musik, bara växer och växer i konsumentbeteendet. Enligt en undersökning från GroupM och Spotify så kommer mer än 60 procent av streamingaktiviteterna via mobilen och flera länkas till vilket humör vi är på och vilket ögonblick vi befinner oss i.

Streamingexplosionen blir till nya annonsintäkter och kopplas starkt ihop med vilket humör vi är på och vilket ögonblick vi befinner oss i. Om vi är i duschen, på gymmet eller lagar mat spelar allt större roll. De nya annonsintäkterna för musikstreaming räknas till 220 miljoner dollar på de sju marknader som undersökts, däribland Sverige, enligt undersökningen.

LÄS MER: Hon rattar Spotifys varumärke i Norden

– Humör och ögonblick är en generell inriktning och kan kännas igen för en stor del medier, inte bara Spotify, säger Simeon Duckworth, chef för data och analys på GroupM, till AdAge.

Undersökningen gjordes bland 20 000 deltagare. Den visar även att människor som streamar sin content är mycket mer ”open-minded” och konsumerar mer media generellt. 



Dela sidan: