Dela sidan:

I Miljonlotteriets nya reklamfilm möter vi Benthe som hamnade snett tidigt i livet med alkohol och droger. Men tack vare det sociala företaget Vännplatsen Second Hand har hennes liv fått en positiv vändning. Sociala företag är en av flera verksamheter inom IOGT-NTO-rörelsen som tar del av Miljonlotteriets överskott och arbetar med att stödja människor som hamnat utanför samhället och behöver en väg tillbaka.

– Vi är stolta över det arbete vårt överskott möjliggör. Det vill vi kommunicera genom mer värdeskapande kommunikation som lyfter alla våra vinnare – både lottvinnaren och de personer som stärks av IOGT-NTO-rörelsens arbete, säger Åsa Fredriksson, marknads- och kommunikationschef Miljonlotteriet i ett pressmeddelande.

Byrån som ligger bakom kampanjen är Change och filmerna är producerade av Nexiko. Kampanjen startar denna vecka och kommer gå i MTG/DNS kanaler, online via Xaxis-nätverket samt stöttas med tidningsannonser, radio, digitalt och sociala medier.

Se filmen här:



Dela sidan: