Dela sidan:

Viking Line väljer nu att ta ett samlat nordiskt grepp om sin kommunikation. 
– Uppdraget är att marknadsföra Viking Line strategiskt och kreativt med målet att fortsätta vara både det svenska och det finska folkets förstaval för kryssningar och resor på Östersjön. Vi ser fram emot att samarbeta med McCann Nordics mycket kompetenta, nordiskt integrerade team som är baserat i Stockholm och Helsingfors. Den genuina förförståelsen för båda våra huvudmarknader har varit en tungt vägande faktor i valet av byråpartner, säger Niklas Zhovnartsuk, Brand Manager för Viking Line, i ett pressmeddelande.

Kundansvarig blir Christina Wihlner Lentell och huvudkreatörer är Ludvig Ehrenstråhle och Arvid Nittve. Petteri Lillberg blir ansvarig för strategi och Rebecka Gustafson sköter planningarbetet. 
– Att vinna Viking Lines förtroende är både betydelsefullt och bekräftande för det nya McCann vi byggt 2016. Alla på byrån är eld och lågor över segern och tycker att det ska bli (sjö)sjukt roligt att få jobba för ett starkt varumärke som förstår värdet av riktigt bra kommunikation, kommenterar Marie Schnell Carlén, vd på McCann Stockholm.



Dela sidan: