Dela sidan:

Målet med den nya identiteten är att stärka relationen med befintliga besökare samtidigt som man attraherar nya.

”Vi känner att vårt moderniserade yttre ger oss ny energi och att Konserthuset Stockholm och Kungliga Filharmonikerna har fått precis den inramning och utstrålning som passar vår höga ambitionsnivå och vår verksamhet idag”, säger konserthuschef Stefan Forsberg om den nya identiteten.

Den nya identiteten utgår från den dynamik och passion som präglar verksamheten. Man har även försökt ta tillvara på konserthuset ikoniska status och att Kungliga Filharmonikerna i dag räknas som en av världens främsta orkestrar. Identiteten kommer att bygga på en ”musikalisk signatur” som ska representera den mångfald av musik, känslor och aktiviteter som Konserthuset och Filharmonikerna erbjuder. Detta ska kombineras med en ny färgpalett, typografi och ett dynamiskt grafiskt element. Konserthusets nya webbplats har utvecklats av Funka Nu AB.

”Som svensk designbyrå kan man sannolikt inte tänka sig något mer spännande, inspirerande, utmanande och ansvarstyngt än att utveckla en ny identitet för en kulturinstitution som Konserthuset Stockholm och Kungliga Filharmonikerna. Det känns fantastiskt att nu få lansera en identitet som är ämnad att återspegla varumärkets arv, själ, hjärta och framtida ambition”, säger Måns Jacobsson Hosk, vd på Kurppa Hosk. 



Dela sidan: