Dela sidan:

Konceptet rullas ut globalt och syftet är att fylla varumärket med värden.

– Vi har fram till nu fokuserat på taktisk kommunikation och primärt pratat om våra produkter. Med nya konceptet kommer vi ha möjlighet att jobba mer emotionellt och långsiktigt, säger Johanna Andrén, marknadschef på Ikano Bank i en kommentar.

Den uppmärksamme kan inte låta bli att lägga märke till likheten mellan namnet på Ikano Banks nya kommunikationskoncept och Ikeas hyllade "Där livet händer", framtagen av Åkestam Holst. Den logiska förklaringen till det är att Round & Round ingår i samma nätverk som Åkestam Holst, NOA. Och att Ikano Bank ägs av samma ägare som Ikea.

– "Because life happens" utgår från stora och små förändringar i livet, med fokus på det som man kanske inte alltid räknat med ska hända. Med konceptet vill vi visa att Ikano Bank utgår från sina kunders liv snarare än det strikt finansiella perspektivet, säger Jacob Stjärne, kundansvarig projektledare på Round & Round.

Ikano Bank valde att inleda ett samarbete med Round & Round i somras, efter att de jobbat med Doe Blomberg Gottberg i drygt ett år.

Arbetsgrupp:
Byrå: Round & Round

Ikano Bank
Johanna Andrén, Head of Marketing Sweden
Lena Leide, Strategic marketing project manager Sweden
Catherine Reimer, Strategic marketing project manager Sweden
Carl Henrik Josephson, International External Communication Manager
Chantal Jonkergouw, Head of International Brand & Communication
Amanda Hansson, Content Creator & Marketer
Sune Meijding, Head of D2C Denmark
Michael Warburg, External Communication Denmark

New Land:
Nicklas Larsson, Regissör
Erik Thorell, Exekutiv producent
Joel Rostmark, Producent
Mattias Rudh, DOP

Evidence: Fredrik Erlandsson och My Unosson



Dela sidan: