Dela sidan:

De senaste åren har streamingmarknaden fullkomligt överösts av innehåll. Viaplay, Netflix, HBO Nordic, Amazon och C More jobbar alla hårt för att locka kunder till just sin plattform. Bara häromdagen kom nyheten att Netflix under 2017 kommer lägga hela 53 miljarder på egna produktioner.

För att nå ut med sitt budskap kan Resumé avslöja att C More i dagarna beslutat sig för att gå vidare med reklambyrån DDB.

– Vi gick ut i upphandling och träffade fem välmeriterade byråer som inte var tvungna att presentera några skisser. Istället fick de en grundlig genomgång om våra utmaningar och de mål vi hade de närmsta åren. DDB kändes väldigt engagerade och utmanade även oss strategiskt. Till slut var det ett enhälligt beslut. Vi sökte en partner snarare än en byrå. CMore har aggressiva mål det här året och då vill vi ha en samarbetspartner som blir lika glada som vi i medgång och lika besvikna i motgångar. Jag tror att DDB är rätt partner för att kommunicera den bredd av innehåll som C More erbjuder, säger den nordiska marknadschefen Ulrika Wallin.

Till en början handlar det om att få kunderna uppmärksamma på den produkt C More erbjuder.

– Vi har varit den snabbast växande streamingtjänsten i Sverige de senaste två åren.I vår kommer vi att fokusera på att få mer uppmärksamhet kring varumärket C More och det faktum att TV4 kommer finnas reklamfritt i tjänsten.

Våren innebär Allsvensk start, SHL-slutspel, premiär för ett antal svenska serier samt stora Hollywoodproduktioner.

– Vår största styrka är att vi har Bonnier med oss och kan producera eget lokalt originaldrama. Det är omöjligt att tävla med de amerikanska jättarna som kan producera skräddarsydda tv-serier för varje målgrupp. Vi måste satsa på en typ av innehåll som bara vi kan producera, som är lokalt och relevant för våra tittare.

Många förknippar idag C More som en plattform för sport, och där har ju Viaplay rättigheter för de flesta internationella fotbollsligor. Hur ska ni lyckas kommunicera till kunderna att ni har annat att erbjuda?

– Det stämmer att vi är förknippade med sport och det kan vara en nackdel. Där måste vi tydliggöra för kunderna att man kan köpa C More helt utan sport. Samtidigt är intresset för svensk sport lika stort som för de internationella ligorna. Jag tycker att vi kan erbjuda ett attraktivt erbjudande för den svenska sportpubliken där vi samlar en mängd svensk sport på samma ställe. Dessutom kommer C Mores sportutbud kompletteras av en mängd sport som tidigare sänts i TV4



Dela sidan: