Dela sidan:

Fredrik Hermansson, sales manager Sweden, säger i ett pressmeddelande:

– Acast har på kort tid tagit en unik position inom podcastmediet och lyckats breddat och utvecklat annonsmöjligheterna som ligger i linje med vad annonsörerna har efterfrågat. I takt med hur marknaden och bolaget växer, så är det också naturligt att vi förstärker säljavdelningen med ytterligare två personer som Johan och Johanna, så vi fortsatt kan utbilda och paketera utifrån vad marknaden efterfrågar.

Johanna Turner:

Har en strategisk bakgrund, med nära 10 år på mediebyråsidan där hon arbetade som kundansvarig och utbildningsansvarig. Hon var ansvarig för Pierre Roberts kampanj "Bikemytights" förra året, som fick stor internationell uppmärksamhet, och blev belönad med bland annat guld i Festival of Media och Golden Hammer, Silver i Stockholm Media Week och nominerad i kategorin Bust Use Of Media i Cannes Lions.

–  Jag är jätteglad över att få vara med på Acast resa och fortsätta utveckling av en fantastisk produkt som har en enorm potential även utanför Sveriges gränser. Med min erfarenhet från byråsidan hoppas jag kunna bidra med ett helhetstänk där målgruppsinsikter ligger till grund för kreativa lösningar. Jag tror och hoppas att min erfarenhet som köpare bidrar till en förståelse för vad annonsörer efterfrågar.

Johan Antins bakgrund är som säljare med de senaste sex åren inom Schibsted-koncernen, Hitta.se och senast Svenska Dagbladet där han arbetade som Key Account Manager med byråansvar för Mindshare och MEC. Johan Antin jobbade strategiskt med stora kunder som Volvo, Telia och SEB.

– Jag är väldigt stolt över att få vara en del av Acast som sitter i en unik och spännande position på marknaden. Med den erfarenhet jag byggt upp under åren, inte minst på SvD vill jag tillsammans med mina kollegor fortsätta att driva Podcasts och framförallt Acast som media framåt och fortsatt hjälpa våra kunder med relevanta och kreativa lösningar.



Dela sidan: