Dela sidan:

I dag släpper Volvo Cars en ny reklamfilm för modellen V90 Cross Country. Till hjälp tar bilföretaget den brittiske zenfilosofen Alan Watts, vars kända tal "Live Fully Now" från 1959 utgör ledmotivet till filmen. 
– Det är tydligt att många, både i Sverige och utomlands, skulle vilja kunna prioritera annorlunda och ägna mer tid åt utomhusaktiviteter. Kanske identifierade man sig tidigare med ett stort intresse, som fotografering, skidåkning eller löpning, saker som sedan valts bort när karriären tagit fart. Kampanjen vill påminna om att återknyta till de saker vi en gång älskade och prioriterade. Och vi tycker att V90 Cross Country är den perfekta bilen för att söka äventyret utomhus, säger marknadschefen Per Carleö i ett pressmeddelande.

I kampanjfilmen möter vi olika människor på olika platser, som förbereder sig för äventyret utomhus med kameran, surfbrädan och cykeln. Byrån som ligger bakom är Forsman & Bodenfors. 
– Undersökningen visar att en klar majoritet av svenskarna önskar att de kunde ägna mer tid åt utomhusaktiviteter – framför allt vandring, cykling och löpning. Av de som inte säger sig kunna prioritera sina fritidsintressen, menar hela 70 procent att det är jobbet som tar för mycket tid. Detta har vi tagit fasta på, säger Per Carleö.



Dela sidan: