Dela sidan:

Tidigare har uppdraget med SJ:s ombordtidning legat hos Lovstrom Content. Nu får det klassiska magasinet Kupé, en rejäl uppdatering när contentbyrån Klintberg Niléhn har valts för att leda förändringsarbetet. Byråns uppdrag rör allt från redaktionellt anslag och formgivning till format och papper.

– Vi vill göra tidningen mer angelägen för resenärer från hela landet. Det
blir en satsning på ökad kvalitet i allt från bilder till papper och själva innehållet.
Klintberg Niléhn har rätt erfarenhet och hög kompetens för uppdraget, säger
Malou Sjörin, ansvarig utgivare för Kupé och kommunikationsdirektör på SJ i ett pressmeddelande.

Magasinet har i dag en räckvidd på cirka 260 000 läsare fortsätter att komma ut
tio gånger per år med dubbelnummer under sommaren och vintern.

– Kupé kommer att få en tydligare röst och identitet – och bli det inspirerande
idémagasin som vi tycker att både SJ och resenärerna förtjänar. SJ knyter ihop
människor och städer, exakt samma funktion ska magasinet ha, säger Elin af
Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn i ett pressmeddelande.

Klintberg Niléhn förlänger även samarbetet med säljteamet på Tillväxtbolaget som innebär att contentbyråns intäkt för uppdrag helt baseras på annonsförsäljningen. Ett upplägg som Klintberg Niléhn aldrig haft förut.

–Vi har aldrig jobbat på det här sättet innan och vet att vi tar en risk. Men vi ser stor potential och Tillväxtbolaget är otroligt duktiga, säger Elin Af Klintberg till Resumé. 


Dela sidan: