Dela sidan:

Fiberkampanjen lanseras både linjärt och digitalt.

– Vi vill visa att det inte är någon skillnad på fiberkvalitet oavsett leverantör men att Viasat är den mest prisvärda aktören på bredband bland TV-leverantörer, säger Suzanne Mathson, kommunikationsdirektör på MTG Sverige i ett pressmeddelande.

Fiberkampanjen är framtagen i samarbete med DamnGoodAgency och inleds den 6 februari.

– Det pågår fiberfeber över hela Sverige och med vår kampanj vill vi också positionera Viasat på bredbandsmarknaden, fortsätter Suzanne Mathson.


I kampanjfilmerna ses testpersoner jämföra snabbhet och kvalitet på olika bredband. Resultatet blev att 72 procent inte såg någon skillnad, medan 22 procent föredrog Viasat.

Principen i öppna nät är att alla aktörer agerar på samma villkor. Som kund får man därför lika bra bredband oavsett vilken tv-leverantör man väljer.

– Kampanjen bygger på insikten att det inte är någon märkbar skillnad på fiberkvalitet oavsett leverantör vilket vi också förtydligar i filmerna. Däremot är Viasat billigast på bredbandet bland alla TV-leverantörer. Det är ju innehållet man ska betala för, inte vägen till innehållet, säger Claes af Burén, vd och strateg på DamnGoodAgency i en kommentar.

Enligt Viasats prognos räknar man med att finnas som ett val för 1,9 miljoner fiberhushåll.

Arbetsgrupp
Team Damn Good Agency
VD/strateg: Claes af Burèn
Regissör: Patrik Dunard
Copy: Daniel Holmgren

Team Viasat
Marknadschef: Julia Ringer-Meidal
Projektledare: Catherine Lundahl
PR: Susanne Nylén



Dela sidan: