Dela sidan:

Kampanjen "The invisible glass" kommer att gå i både webb, print, film och i PR. Konceptet kring osynligt glas visualiserar möjligheterna om glas vore osynligt och endast en optisk barriär. Guardian Glass vill genom kampanjen stimulera kreativiteten kring hur glas kan användas av arkitekter.

– Graviz förstod våra affärsmål och blev en viktig strategisk partner för att nå vår nya målgrupp. Tillsammans med deras byrågrupp har vi kunnat ta ett inegrerat och spännande grepp kring vår kommunikation i denna kampanj, säger Andrew Wilkins, kommunikationsdirektör på Guardian Glass.

Kampanjen lanseras just nu i Storbritannien.

– The Invisible Glass är ett exempel på vilken roll kommunikation kan spela för att nå nya målgrupper och driva försäljning. Det är Mason Bowers första internationella integrerade projekt och vi är otroligt stolta att få göra det tillsammans med ett världsledande bolag som Guardian Glass, säger Rodrigo Pozo Graviz, VD på Graviz.

Graviz vann 2016 två 75-wattspriser i reklamtävlingen 100-wattsgalan för sin reklamfilm Simba S7 trick shot.

Mason Bower:

James Monnat, projektledare

Graviz:

Rodrigo Pozo Graviz, strategisk rådgivare

Peter Eriksson, kreatör

Kalle Berglind, kreatör

Sofia Orrheim, produktionsledare

Crosby:

Sara Löfgren, producent

Mikael Netti, 3D-artist

Sari Bohlin, retusch

Daniel Frisk, retusch

Kristoffer Lindskog, postproduktion motion

Joakim Thörn, regissör Crosby/Made in Halmstad

deBroome:

Dino Ceric, webbproduktion

Jan Mellström, webbproduktion

Number10:

Maria Fabricius, projektledare PR



Dela sidan: