Dela sidan:

Zlatan Ibrahimovics app går i graven
Med appen "Zlatan Unplugged" ville Zlatan Ibrahimovic nå ut med sin egen syn på saker och ting – ofiltrerad av medierna. Men samarbetet med Mikz – numera United Influencers – blev kanske inte den succé som parterna hoppats på. Nu meddelar bolaget att samarbetet är över. Det sista inlägget publicerades på nyårsafton. 
– Vi är tacksamma för det samarbete vi haft med Zlatan kring Zlatan Unplugged. Zlatan har även i detta projekt visat sin professionalitet. Mikz resa och utveckling fortsätter, i och med att Mikz lagt om sin affärsstrategi har vi gemensamt med Zlatan beslutat att avsluta projektet Zlatan Unplugged säger United Influencers vd Istvan Beres i ett pressmeddelande.

Zlatan Ibrahimovics agent Mino Raiola vill inte säga något om varför stjärnan stänger ned sin kanal. 
– Om det nu är så att jag vet så skulle jag aldrig berätta det. Jag är inte en mullvad på insidan. Ingen kommentar, säger han till Expressen

Donald Trump: Medierna mörkade terrordåden
Terrordåden i Paris, Nice och Bryssel "underrapporterades" av de amerikanska medierna. Det hävdade president Donald Trump i går när han besökte en militär kommandocentral i Florida. 
– Ni har sett vad som hände i Paris och Nice. Det händer i hela Europa. Det har gått så långt att det inte ens rapporteras, sa Trump enligt AFP.

Vita Huset har släppt en lista på 78 terrordåd som de anser att medierna igonerat. Här finns bland annat en attack mot en moské i Malmö under hösten 2016, enligt Washington Post.

Liseberg redigerade bort ljushåriga i annons
Nöjesparken sökte sommarjobbare med en annons föreställande ungdomar som jobbar på Liseberg. En anställd bads dra ihop tio ungdomar som kunde tänka sig att vara med, i utbyte mot fri entré och åkpass. När bilden sedan publicerades på hemsidan hade två av de medverkande klippts bort. Deras ansikten hade ersatts med mörhåriga personer, skriver Göteborgs-Posten
– Vi ville ha mer mångfald i bilden. Vi vill bättre spegla hur Göteborg ser ut i dag i vår personal och där är vi inte i mål än. Vi vill helt enkelt att fler ska söka sommarjobb hos oss och visa att vi är öppna för fler, förklarar Annika Risberg, informatör på Liseberg, för GP.

Så gick Super Bowl i sociala medier
Årets upplaga av Super Bowl var större i sociala meder än fjolårets. Men aktiviteten översteg inte rekordåret 2015, enligt en analys som Techcrunch har gjort. På Facebook postade 64 miljoner människor 240 miljoner interaktioner under finalen. Det kan jämföras med 65 miljoner människor och 265 miljoner engagemang under 2015. Twitter ökade något jämfört med 2016, men lyckades inte heller på på siffrorna från förrförra året. 

Snapchat + Planet Earth = sant
Den populära BBC-serien "Planet Earth" kommer till Snapchat. Det meddelade parterna på måndagen, enligt Recode. Dokumentären kommer att sändas i sex exklusiva miniepisoder i Snapchats Discover-sektion. 

Därför fick Ebba Busch Thor vara med i SVT men inte Anna Ekström
Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor gör succé i "Så ska det låta" men Socialdemokraternas Anna Ekström nobbades av "På spåret" eftersom hon är minister. Hur kommer det sig?, undrar Dagens Industri.
– Vi har interna riktlinjer för hur ministrar, politiker och partiledare får medverka i underhållningsprogram. Jag kan bara svara för 'Så ska det låta' eftersom det är den frågan jag äger. Om det hade varit valår hade vi inte gjort den här bedömningen, säger Per Rådelius, projektledare för "Så ska det låta" på SVT, till tidningen. 



Dela sidan: