Dela sidan:

Under det senaste året har flera svenska bolag velat visa att de är en del i våra vardagliga liv. IKEA drog i höstas igång sin kampanj "Där livet händer" där de visade människors stressiga vardag.

Nu tar även Kronan klivet in i vardagen.

– Med vår nya reklamfilm vill vi slå ett slag för ett mänskligare apotek, dit man alltid ska känna sig välkommen och få den hjälp varje enskild kund behöver, säger Emelie Friis, marknadschef på Kronans Apotek. I apoteksvärlden blir det lätt pekpinnar och torrt när det kommuniceras och det vill vi komma bort ifrån.

Filmen beskriver besvärliga situationer, både mentala och fysiska, där Kronan kan spela en roll.

– Att få jobba med en uppdragsgivare som så tydligt står för både hög affärsmässighet och humana värden känns väldigt positivt, säger Ann Ystén, VD på Perfect Fools. Alla vi i teamet är mycket stolta över den här kampanjen.

Filmen har regisserats av den danska regissören Casper Balslev som i Sverige representeras av Newland. Filmen kommer att gå i alla kanaler med fokus på TV.



Dela sidan: