Dela sidan:

Med det nya initiativet "(mis)takes you there" vill facket DIK utmana Björn Borg att rekrytera sin nya PR Manager baserat på den sökandes tabbar. På så sätt ska kommunikationsbranschens rekryteringsprocesser utmanas och ifrågasättas. Bakom kampanjen står Edelman Deportivo.

Trots att det ofta är misstagen som formar individer är rekryteringsprocesserna idag mer fokuserade på bedrifter - trots att motgångarna är en del för att nå dem. Sällan reflekterar de det arbete vi faktiskt ska utföra.Facket DIK vill bryta normen för rekryteringar och öka transparensen, både hos arbetsgivare och för arbetstagare.

– Kommunikationsbranschens arbetsgivare efterfrågar kreativa och flexibla medarbetare, vilket också borde reflekteras i deras rekryteringsprocesser. Vi är också övertygade om att en tillåtande kultur på en arbetsplats är en viktig ingrediens för att få såväl individen som organisationen att växa. Det är viktigt att individer tillåts att misslyckas ibland och omvandla det till erfarenheter, säger Anna Fairbrass, marknads- och kommunikationschef för DIK i ett pressmeddelande.

Nu vänder DIK uppochner på rekryteringsprocessen tillsammans med sportvarumärket Björn Borg. Här kan du från och med idag kan söka jobbet som PR Manager med dina tidigare misstag som verktyg.

– Björn Borg har alltid strävat efter att vara game changers. Det ligger i vår natur att utmana normer, att alltid vara bättre och mer överraskande än våra konkurrenter. Därför söker vi nu en PR Manager med samma orädda mentalitet. Vi tror att en sån här form av rekrytering kan ge oss en ärligare bild av de sökande när de inte uppmanas visa upp en fläckfri version av sig själva. Vi hoppas att fler företag också vågar tänka nytt, säger Lena Nordin, Björn Borgs HR-chef i en kommentar.

Här kan du från och med idag kan söka jobbet som PR Manager med dina tidigare misstag som verktyg.


Dela sidan: