Dela sidan:

I dag, den första mars lanserar SJ:s nya reklamkoncept. Den första av TBWA:s nya reklamfilmer för SJ handlar om en äldre mannen Pelle-Pia som kliver ombord på tåget. Under resans gång gör han sig i ordning för att slutligen nå resmålet i klänning, nagellack och örhängen.

En finstämd version av E-Types "This is the way" med texten "I’m going through changes" hörs i bakgrunden. 


–  Det som är gemensamt är att alla resor är personliga, vilket är någonting vi har tagit fasta på i vårt nya kommunikationskoncept, säger Maria Höglund, chef för SJs marknadskommunikation i ett pressmeddelande.

Det nya konceptet är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete som SJ gjort tillsammans med sina byråpartners. Målet är att tydliggöra SJ:s roll, en resepartner som gör resandet tillgängligt för alla. Med start nu i mars månad kommer SJ att skildra olika berättelser sett ur resenärernas perspektiv. Först ut är ett antal reklamfilmer.

– Vi vill ge en mer emotionell och personlig bild av de resor vi erbjuder. Vår premiärfilm visar att en resa kan vara så mycket mer än att åka från en ort till en annan. Vi kommer att visa fler exempel där alla människor kan känna igen sig och känna sig välkomna, säger Maria Höglund.

TBWA har tagit fram de nya reklamfilmerna i samarbete med produktionsbolaget B-Reel.

Arbetsgrupp SJ:

Thomas Silbersky - Direktör Marknad och Försäljning
Maria Höglund - Chef Marknadskommunikation
Krister Svensson - Chef Samarbeten

Arbetsgrupp TBWA:

Alexander Fredlund - Art Director
Johannes Ivarsson - Copywriter
Christian Styffe - Formgivare
Pernille Nylén - Produktionsledare
Per Olholt - Projektledare
Kalle Widgren - Creative Director

Anders Hallberg regissör B-Reel Films
Anisa Dzindo, producent B-Reel Films



Dela sidan: