Dela sidan:

– Med en vinstmarginal på 14 procent så fokuserar vi år 2017 på affärsutveckling, fortsatt digitalisering samt att positionera oss ännu starkare inom det gröna näringslivet och landsbygd. Vår ambition är att växa från nuvarande nivå genom befintliga och nya affärer, säger Pontus Haraldsson tillförordnad chief financial officer i en kommentar.

Lantliv, Lantliv Mat & Vin, Gods & Gårdar, Allt om Vin, Hembakat, Allt om Historia, Populär Historia, Militär Historia, Släkthistoria, Driva Eget, Härliga Hund, Jaktmarker & Fiskevatten, Minnenas Journal och Traktor Power tillhör titlarna som såldes.

 Dessutom har annonsaffären gått bra och utvecklats bättre än marknaden.
2017 har börjat bra med bl a lansering av digitala produkter som ATL Premium och
Skogsägarens nya digitala format, affärer som också bygger på användarintäkter.
"Vi koncentrerar oss på det gröna näringslivet och landsbygd där vi är starka. Nu ökar vi
utvecklingstakten både när det gäller att vidareutveckla produkter och tjänster utifrån våra
befintliga varumärken men även genom att identifiera fler möjliga samarbeten, partnerskap och
förvärv inom närliggande områden för att få landet att växa. Vi är väldigt nöjda med det goda
resultatet, förändringstakten och våra starka affärer" säger Ann Henriksson, VD LRF Media.



Dela sidan: