Efter fyra år som kund till Åkestam Holst går Skellefteå Kraft nu vidare till Volt. Samarbetet med Åkestam Holst renderade i kampanjer som "Energilåten" och "För dig som älskar energi men vill slippa tänka på el". I början av 2017 gick dock Skellefteå Kraft ut i pitch, en pitch som Volt gick vinnande ur.

– Energibranschen går just nu igenom en av de största förändringarna sen avregleringen och vi behöver en partner som kan arbeta med oss i den förändringen. Branschen förändras och vi med den, därför var det ett bra läge att gå ut i pitch, säger Ann-Katrin Högdahl, Marknadskommunikationschef på Skellefteå Kraft.

Det som fällde avgörandet i valet av Volt var enligt Skellefteå Kraft byråns förståels för hur man når ut till kunder med digitalt köpbeteende.

– Vi är glada över förtroendet. Nu börjar det hårda jobbet, säger Jörn Arnell, Projektledare på Volt.