Dela sidan:

Armbandet Onebracelet är designat enkom för kampanjen. Alla intäkter går till UN Womens arbete för kvinnors rätt till trygghet. 

– Det är ingen hemlighet att Gina Tricot väljer att satsa på kvinnor, med ca 1 900 anställda är 98 procent av dessa tjejer, dessutom riktar vi oss till en kvinnlig målgrupp. Samarbetet är ett viktigt ställningstagande som både personal och kunder kan förknippa sig med och som bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, inköp- & designchef och dotter i familjen Appelqvist som grundade Gina Tricot 1997.

Gina Tricot har under flera år samarbetat med FN:s biståndsorgan UNICEF men utvidgar i och med Onebracelet samarbetet till att även inkludera arbetet för kvinnors rättigheter.

– Vi är väldigt glada och tacksamma över att Gina Tricot har valt att samarbeta med oss. Genom försäljning av Onebracelet visar företaget att de tar ställning för kvinnor och flickors rättigheter – jämställdhet är en mänsklig rättighet, säger Maria Andersson, projektledare för Onebracelet.

I samband med lanseringen startar Gina Tricot även en kampanj i sociala medier där olika ambassadörer ska sprida budskapet "Gina Tricot bygger starka kvinnor!". Först ut i kampanjen är Gina Tricot-ambassadören Cissi Forss.


Dela sidan: