Dela sidan:

Den nya versionen av Volvo XC60 presenteras i dag på bilmässan i Genève. I samband med lanseringen släpps en film där vi får möta den nya bilen i olika miljöer.

Filmen har spelats in under ett års tid på tre kontinenter och är producerad för en global publik. Bakom den står reklambyrån Forsman & Bodenfors och regissören Johan Storm på Edithouse Film Works, som numera återfinns hos B-Reel Films.
– Det är alltid en häftig utmaning att arbeta med Volvos reklamfilmer. XC60 är stark och modern en känsla jag ville fånga i filmen. När man jobbat så länge med en film känns det självklart otroligt roligt att få presentera det färdiga resultatet. Filmen ska kännas snygg, modern och ge en internationell känsla av gemenskap, lite som XC60 själv, säger Johan Storm i ett pressmeddelande.

Med den nya modellen hoppas Volvo fortsätta sin framgångsresa som pågått de senaste åren.
– XC60 är inte en SUV som har byggts för att se ned på andra utan för att köras. Exteriören har atletiska linjer med ett diskret och tidlöst uttryck. Interiören är en mästerlig komposition av smarta lösningar, vackra material och det allra senaste i teknikväg – allt perfekt kombinerat. XC60 kännetecknas av en genuint skandinavisk upplevelse som kommer att göra att våra kunder känner sig utvalda, kommenterar Thomas Ingenlath, Senior Vice President för Design på Volvo Car Group.

Arbetsgrupp
Client: Volvo Cars
Produktionsbolag: Edithouse Film Works
Regi: Johan Storm
Producent: Josefine Nyberg
Foto: Jens Jansson
Musik: Keith Kenniff
Klipp: Johan Tunell
VFX: Vintr
Inspelad i Los Angeles USA, Lone Pine USA, Helgeland Norge, Hong Kong & Göteborg Sverige.



Dela sidan: