Dela sidan:

Snabbläst, flärdfull och smålyxig. Det är ledorden för nya SvD Perfect Guide på nätet. Designen skiljer sig från vanliga Svd.se genom att vara mer featurebetonad. Amex, Barilla och STS Alpresor är några annonsörer som hänger på redan från start.
– I digitala SPG tar vi ut svängarna lite mer. Vi vill att sajten ska vara lättläst som social medier och mindre av en nyhetssajt. Vi kommer att jobba mycket med bilder och rörligt, säger Katarina Lavén, produktansvarig för SPG, i ett pressmeddelande.

Redaktionen är densamma som för print – med Hugo Rehnberg som chefredaktör och med Catharina Swartz, Gabriella Kvarnlöf och Victor Johansson som skrivande redaktörer samt Tim Olofsson som AD. 
– Med Perfect Guide vill vi komma bort från idén att digital livsstilsjournalistik innebär att peppra ur sig snabba artiklar och listor. Vi tror på att göra något färre, men mer genomarbetade knäck. Samma gäller för våra influencers. Vi vill ha folk som är besjälade av sina ämnen – oavsett om det är belgisk möbeldesign eller på vilket sätt tarmfloran påverkar vår hälsa, säger Hugo Rehnberg.



Dela sidan: