Dela sidan:

När Resumé besökte Post Sthlm i höstas var Julia Robertson en av de fem personerna som var med från starten. Men tiden på den nya byrån blev relativt kort. Nu har hon nämligen börjat som pr-ansvarig på Perfect Fools. Där kommer hon att vara delaktig i den kreativa processen för byråns kunder men också arbeta med byråns egna varumärke.
– Att säga att man blandar kompetenser är inget nytt eller unikt i vår bransch utan det handlar om att faktiskt göra det i praktiken också. Perfect Fools är en spännande byrå med intressanta kunder, men det är främst deras genomförandeförmåga av bra idéer som tilltalar mig, säger Julia Robertson i en kommentar.

Om sin sorti från Post Sthlm säger hon:
– De är en duktig byrån med otroligt kompetenta människa vilket jag är stolt över att få ha varit en del av. Det ska bli kul att följa deras utveckling framåt. För min del handlade det om en ny möjlighet som var för spännande att tacka nej till.

Hon har en bakgrund inom PR och kommunikation både från Göteborgs Universitet och IHECS i Bryssel. Innan tiden på Post jobbade hon på OakRiver. 
– Hos oss jobbar vi med kulturella och mänskliga insikter utifrån en kanalneutral approach. Även om vi alltid involverar PR-aspekter i vår kreativa process, är det med glädje vi välkomnar Julia som kommer att bidra med sina perspektiv för att vi vill fortsätta skapa idéer som engagerar, delas och som skapar resultat för våra kunder, säger Rasmus Bjurström, strategic director på Perfect Fools.



Dela sidan: