Dela sidan:

Den ännu pågående kampanjen Curators of Sweden gjorde Volontaire till en hyllad och världsberömd kommunikationsbyrå. Nu har de återigen vunnit Visit Sweden som kund. Förra gången handlade det om att positionera Sverige som en öppen och progressiv nation. Nu ska de istället lyfta fram vår framstående position inom designområdet.
– Design, mode och arkitektur är idag en stor reseanledning och en viktig del för många resenärers upplevelse av en destination. Genom att satsa fokuserat på ett samarbete mellan besöksnäring, mode, design och arkitektur under fyra års tid vill vi ta vara på den potential som finns i att positionera Sverige som "designnation", kommenterar Michael Persson Gripkow, Chief Brand and Communications Officer på Visit Sweden.

Uppdraget till Visit Sweden är en del i regeringens exportstrategi. Partners i projektet är även däribland Sveriges Arkitekter, Svensk Form, Trä- och möbelföretagen och ASFB (Association of Swedish Fashion Brands). 
– Att få globala resenärer att upptäcka Sverige som designdestination är en värdig uppgift. I vårt arbete har vi kunnat konstatera att svensk design står för något unikt. Ofta kopplat till värderingar som jämställdhet och med en uttalad ambition att lösa vardagliga problem eller förbättra tillvaron för människor. Där skiljer vi oss åt mot andra "designländer". Det är vår uppgift som byrå att förmedla det, säger Jenny Hagblom, vd på Volontaire.


Dela sidan: