I en plågad bransch går Tidningen Vi och dess förlag Vi Media mot strömmen. Företaget har under ett antal år uppvisat en positiv trend med stigande omsättning och vinst. Så även under fjolåret. Intäkterna steg med 13 procent til 47 miljoner kronor och resultatet efter finansiella poster landar på drygt 3 miljoner. 
– Det är otroligt egentligen ... Att lyckas göra rekordresultat fem år i följd. Men vår målmedvetna strategi, att både bredda och fördjupa affären kring Vi, visar sig gång på gång vara framgångsrik, säger vd Sofia Wadensjö Karén i ett pressmeddelande.

Den främsta ökningen sker inom Vi Medias växande kundtidningsverksamhet. Men den majoriteten av omsättningen kommer ändå fortfarande från Tidningen Vi:s upplaga.
– Lönsamhet och ökad omsättning i all ära. Viktigast – och bäst – av allt är ändå att vi har så himla kul medan vi gör detta. De fina siffrorna tror jag är ett direkt resultat av att vi skrattar mycket tillsammans, säger Sofia Wadensjö Karén.