Dela sidan:

DanAds lanserar idag en programmatic-tjänst för e-handlare i samarbete med betaltjänsten Klarna. Tjänsten bygger på ad-techstartupen Match2Ones annonsplattform och ska hjälpa e-handlarna med onlinemarknadsföring och annonsköp integrerat i butikerna på ett bättre sätt.

Initialt kommer tjänsten att lanseras mot e-handelsplattformen Wikinggruppen, med 1500 anslutna e-handelsbutiker. I framtiden planerar man att erbjuda tjänsten till Klarnas alla "native partners".

Match2One starade för lite över ett år sedan och har genom två rundor tagit in nio miljoner i externt kapital. Plattformen, som riktar sig mot mindre till mellanstora företag, bygger på självlarande algoritmer som anpassar display-annonserna mot rätt målgrupp, tillfälle och sammanhang. Användare kan även skapa egna annonser i plattformen. 

– Partnerskapet är ett viktigt steg i Match2One’s vision att hjälpa små och mellanstora annonsörer att växa med hjälp av programmatisk annonsering. I Sverige sker fortfarande en mycket liten del av all online annonsering programmatiskt, och det vill vi ändra på” säger Mikael Kreuger, VD Match2One.

– Vi har fört en dialog med Klarna under det senaste året för att skapa oss en förståelse av hur vi kan underlätta vardagen för deras e-handelskunder. Nu lanserar vi en annonsplattform som bygger på Match2Ones self-service teknologi säger Peo Persson, medgrundare och CPO på DanAds.



Dela sidan: