2010 grundades det schweiziska löpsko-företaget On Running, skorna distribueras redan till 30 marknader och i vår lanseras de via distributören Sportmanship i Sverige. On Running inleder därför ett samarbete med Stendahls för digitalt pr-arbete i Sverige.

– On har på väldigt kort sikt etablerat sig som ett av de mest innovativa varumärkena inom löpning globalt. Riktigt spännande att få vara med på deras resa in i Sverige, säger pr-manager Annie Lundgren, Stendahls.

– On är en unik produkt och vi kommer fokusera på att bygga varumärket långsiktigt. Sverige är mer än redo att släppa in ett mer nischat varumärke inom detta segment och jag tror att On kommer utmana de stora jättarna. Man ju kan inte bli bäst på alla sporter men om man fokuserar på en gren, som i detta fall är löpning, så ger det resultat. Alla On´s produkter är utvecklade i Schweiz under ledning av Ironmanvinnaren och duathlonvärldsmästaren Olivier Bernard. On är helt enkelt bäst på löpning och jag tror att det är precis vad vi svenska löpare vill ha nu. säger Charlotte Malmberg, ,marknadsansvarig på Sportmanship AB.