Sedan Viggo Cavling lämnade jobbet som chefredaktör på Resumé för ett par år sedan har han ägnat sig åt en rad olika projekt. I dag skriver han bland annat krönikor för Breakit, driver sajten Folkofolk samt är aktuell med podden och boken "I huvudet på en banbrytare". 

Nu lägger han till ytterligare ett uppdrag på sin repertoar – nämligen som ansvarig för Hemverkets nya contentsatsning. Här skriver han krönikor och nyhetsartiklar om det som händer på bomarknaden. 
– Målet är att bli en seriös nyhetskälla för alla Hemnetknarkare. Dels med affärsnyheter om räntan och marknaden, dels med inredningstips och sånt som Sköna Hem-läsarna gillar. Det blir en mix av åsikter och kommentarer, tips och råd, säger Viggo Cavling. 

Syftet med satsningen är att etablera en varaktig relation mellan Hemverket och deras målgrupp. 
– Det är en miljon människor som besöker Hemnet varje månad. I min drömvärld behövs inga mäklare, men Hemverket är ett steg i rätt riktning. 

Viggo Cavling har tidigare skrivit boken "Konsten att sälja ett hem" tillsammans med Hemverket. Den digitala satsningen blir ett nytt kapitel i deras relation. 
– Personoligen känns det jättekul. Modellen att arbeta med content marketing passar mig väldigt väl. Det vi har gjort med Folkofolk har fungerat bra. Det handlar om att bygga en långsiktig relation med kunderna, och då måste du presentera något seriöst.