Koncernen Sinebrychoff valde nyligen hasan & partner Group som sina nya kreativa partner. Det innebär att hasan & partner-ägda Perfect Fools tilldelas uppdraget att sköta Sinebrychhoffs varumärke Battery Energy Drinks kommunikation i alla kanaler, inklusive kampanjer och sociala medier. Målet är att utveckla kommunikationen på en redan konkurrensutsatt marknad.

– Perfect Fools’ kreativa approach till varumärkesbyggande är exakt det som Battery Energy behöver nu när vi tar ett nytt grepp om befintliga marknader, expanderar till nya marknader och lanserar nya produkter. Byråns erfarenhet av att lyfta varumärken till en global nivå kommer att ha genomslag på en konkurrensutsatt men fortsatt spännande marknad, säger Laura Niskanen, Group Manager på Sinebrychoff.

Enligt marknadsanalysföretaget Euromonitor kommer den globala marknaden för energidrycker fortsatt att öka. 2015 omsatte försäljningen av energidrycker 38,2 miljarder pund och till 2020 väntas den siffran öka till 53,4 miljarder pund.

– Battery Energy är ett starkt och spännande varumärke med stor potential. Vi tror på varumärken som står för någonting och marknadsföring som är relevant inom populärkultur och livsstil. Precis det som Battery utmanar oss på. Tillsammans med teamet på Battery och Sinebrychoff kommer vi att ta varumärket till nästa nivå, säger Klas Lusth, creative director på Perfect Fools.

Samarbetet startar omgående och en ny varumärkesplattform kommer rullas ut under Q2 2017.