Dela sidan:

Robin Åström, Gustaf Smith, Kevin Helgesten och Emil Smith står bakom Wehype.

Uspen för det unga bolaget Wehype (samtliga är strax över 20 år) är dels deras smala nisch och åtråvärda målgrupp och dels att de, till skillnad från många andra nätverk för influencers, bara specialiserar sig på live och realtidsannonsering.

Att de speciellt fokuserar på e-spelplattformen Twitch kan också vara till fördel, eftersom plattformen i Sverige ännu inte är lika konkurrensutsatt som exempelvis Youtube.

En utmaning är de konkurrenter som finns på området. Clutch, exempelvis, är en byrå som helt fokuserar på e-sport och redan etablerat sig bland spelande influencers och annonsörer. De jobbar bland annat med Systembolaget, 20th Century Fox, McDonald's, ComHem, Sony Music och Pantamera.

Läs mer i Resumé Insikt Kommunikation.

Fler rubriker ur brevet:

BAKOM RUBRIKERNA
Trendbrott i reklamfabriken

FEM FRÅGOR TILL
Volontaires nya vd Jenny Hagblom om byråns utmaningar framöver

NYSTARTAT
Så vill de ändra fördomen om datanörden
De vill revolutionera marknaden med kodlösa banners

LÄSVÄRT
Betalande solbrillor, stalkers och attitydförändring i Mellanöstern

VECKANS
Otroliga kundsamtal



Dela sidan: