Dela sidan:

Den tidigare ledningen med vd Thomas Peterssohn och redaktionella chefen AnnaKarin Lith satsade hårt på att Mittmedia skulle nå räckvidd digitalt. Detta samtidigt som missnöjet med det minskade printfokuset pyrt bland koncernens journalister. I somras tog Per Bowallius över som vd för koncernen och i en intern Facebook-grupp berättar privatmarknadschefen Anna Joneby att Mittmedia nu inleder en nysatsning på papperstidningen. I en intervju med tidningen Journalisten berättar Anna Joneby att de länge satsat på det digitala men att det finns utrymme att förbättra printprodukten.

– Jag tror vi bättre kan behöva definiera vad som är vårt digitala utbud och vad som är vårt printutbud, de här två ska komplettera varandra. Vilket löfte har våra printprodukter ut mot våra prenumeranter? Jag tror vi kan behöva tydliggöra det, berättar hon. 

Arbetet med printsatsningen kommer att bestå av två delar. Den ena delen kommer fokusera på print och produktlöfte och leds av Arbetarbladets chefredaktör och ansvarige utgivare Helena Nyman. Den andra har fokus lokalt engagemang och leds av Viktoria Winberg, ansvarig för Mediebyrån i Östersund. Arbetet med satsningen "Vi på Mittmedia älskar print (också)" kommer fortgå under våren och förslag till ledningen ska lämnas före sommaren.



Dela sidan: