Dela sidan:

De senaste åren har Forsman & Bodenfors gjort flertalet uppmärksammade och hyllade kampanjer med Zlatan Ibrahimovic. Volvo Cars, UN World Food Programme, och hans egna A-Z Sportswear är några av dem.

Den senaste kampanjen för klädmärket, som han han äger tillsammans med Varner-gruppen, har däremot gjorts på annat håll. Den norska byrån Anti har fått förtroendet att göra lanseringen. Det rapporterar Kampanje. Orsaken till bytet är att Anti kan jobba närmare kunden än vad svenska Forsman & Bodenfors hade möjlihet till.
– Många kreatörer har behov av att förstå affären, att verkligen förstå kunden. Tanken är att de som team ska kunna jobba nära oss och förstå vår vardag. Vi hyr ett team som jobbar tätt ihop med oss under ett år. Många andra hade nog sagt nej till det upplägget och sagt att det ödelägger byråkulturen. Jag tror tvärtom att det gör byrån med kompetent, säger Jens Bonesmo, marknadschef på Varner Ibrahimovic, till sajten. 

Konkret innebär samarbetet att Antis cd Jason Kinsella och designer Fredrik Melby sitter och arbetar på Varners huvudkontor flera dagar i veckan. 
– Både vi och Anti var eniga om att vi ville utmana den traditionella modellen. När vi arbetar ihop kontinuerligt har vi inte tid att resa fram och tillbaka. Då måste vi sitta tillsammans som en redaktion, säger Jens Bonesmo till Kampanje.



Dela sidan: