Dela sidan:

Reklamskyltarna har suttit uppe i tunnelbanorna sedan 1960-talet, men byts nu successivt ut i hela Stockholm. Anledningen till det är att Clear Channel lanserat ett nytt format där reklamskyltarna klickas i istället för att klistras upp.

Under natten till tisdagen tog Ajax tillfället i akt att demonstrera egenskaperna i sina rengöringsprodukter. På tunnelbanestationen S:t Eriksplan "tvättade" de bort smutsen. Men de städade inte bort all smuts – de rena ytorna fick formen av Ajax logotyp och produkter.

För Ajax är kuppen ett sätt att föra produkternas egenskaper i bevis.

– Det är väldigt smutsigt på väggarna på stationerna, och det här är ett kul sätt att demonstrera vår produkt. Om Ajax klarar av att städa bort all den där smutsen på perrongväggen, så klarar den definitivt av att göra rent i vilket kök och badrum som helst, säger Alexander Thoresson, retail marketing manager på Colgate-Palmolive, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån ANR BBDO.

Så här gick det till i natt, när Ajax kuppade S:t Eriksplan:



Dela sidan: