Patrick Dry var med och startade upp M&C Saatchi i Sverige, men lämnade byrån efter ett drygt år. Därefter har han frilansat i olika kreativa projekt och ägnat sig åt fördjupande sommelierstudiet. Nu har han tagit värvning som kreativ chef på Perfect Fools. Samtidigt får Klas Lusth titeln executive creative director på byrån. 
– Perfect Fools befinner sig i ett perfekt läge att kunna leverera det där lilla extra galna som alla borde kräva av sin byrå. Att jag och Klas känner varandra väl och delar samma ambition om Perfect Fools framtid spelar förstås också in. Dessutom är det sen gammalt att Ann Ystén är den bästa och smartaste vd:n man kan ha, säger han i en kommentar. 

Tidigare i karriären har Patrick Dry arbetat som copy på DDB Stockholm och Åkestam Holst. Dessutom har han erfarenhet från Google Labs och BBH i London. 
– Efter att ha pratat om att jobba ihop igen under ett par år så har jag äntligen lyckats lockat hit Patrick, han gör mig och andra i sin omgivning bättre. Han är dessutom något så ovanligt som en teknik-geek som är historieberättare i världsklass, säger Klas Lusth.